İş Hayatında Neden B Planı Yapılmalı?

0
1075

İş hayatında B planı neden yapılmalı? Çalışma hayatında yapılması gereken her zaman ‘B’, ‘C’ planları yaparak bunları hedefe dönüştürmektir. Ama gerçek hayat bunu pek fazla desteklemiyor gibi görünüyor.

Uzun zamandır Linkedin portalında bazı yazılara sıkça rastlıyorum. İşinden bir şekilde ayrılmak zorunda kalan kişilerin yeniden iş bulma konusunda yaşadıkları zorluklar anlatılıyor ve iş verenlere serzenişte bulunuyorlar.

Bu durumu iki şekilde değerlendirmek gerekli;

  1. İşveren açısından durum nasıl değerlendiriliyor?
  2. Çalışanlar bu duruma gelmeden ne yapıyor?

Bu yazımda ilk maddeye değinmeyeceğim.

Ama ikinci maddede biraz durmak istiyorum.

Çalışanlar, çalışma hayatı boyunca ne yaptıklarına biraz bakıp yeniden değerlendirme yapmalarını öneriyorum. Çünkü çalışma hayatlarında gereğinden fazla özveri gösterip çalışmaları ister istemez sorumluluklarını arttırıyor. Daha sonra da bu çalışma temposu normal bir beklenti haline dönüşüyor. Öncelikle bunun iyi yönetilmesi gerekiyor. Kendilerini kariyer basamaklarını tırmanmak adına sıkça gösterme çabalarını kontrol etmeleri gerekiyor. Yönetim açısından beklentilerin yükselmesi bazen yönetilmesi zor durumları da beraberinde getirir.

Diğer bir unsur ise adanmışlık duygusu ile çalışmak. Çoğu çalışan yaptığı işi sanki kendi şirketinde çalışıyormuş gibi kaptırıp çalışıyor. Bunu yaptığında bazı detayları kaçırıyor ve görevi olmayan ya da sorumluluğu olmayan konularda da söz sahibi gibi hissediyor. Ya da sadece kendi çalıştığı ortamdaki kişilerle görüşme eğilimi taşıyıp etrafına ne olup bittiğinin de bakmıyor. Ve bunu yaptığını da farketmiyor. Yani sonuç odaklı olmaktan uzaklaşabiliyor.

Asıl sorun ise çalışma hayatı içinde bir ‘B’ planı yapılmaması. Bakın istek demedim, plan yazdım. Çünkü niyet ya da istek yapılır ama bu ‘B’ planı tam olarak hedef haline gelmez. Sanki çalıştığı kurumda, kendi isteğiyle ayrılıncaya kadar çalışacağını varsayar. Evet, çalışmak bir olasılık ama ya olmazsa. Bu sorunun cevabı genelde belirsizdir.

Belki alınacak riski de ifade etmek gerekli. Acaba çok hakim olduğun işi yapmak tecrübesini baz alıp farklı bir iş koluna yönelmek nasıl olur? İstediğiniz kadar tek bir arabada uzman sürücü olun, ya araba değişmek zorunda kalırsa ne yapacaksınız? Bu da ayrıca bakılması gereken diğer bir konu. Çünkü kendi potansiyelinizin farkında olmayı ve kendinizi izlemeyi alışkanlık haline getirmelisiniz.

“Hiç kimse başarı merdivenlerini
elleri cebinde tırmanmamıştır…”

Konfiçyus

Kısaca şu tespitleri yapmak yerinde olur diye düşünüyorum;

  • Çalışma hayatınızda sadece profesyonel bir tavırla çalışmaya gayret edin
  • Kendinizi şirketin sahibi olarak görmeyin ama aidiyetiniz yüksek olsun
  • Çok çalışma yerine verimli çalışmayı ilke edinin
  • Zamanınızı iyi yönetin ve doğru hedefler ile uzun vadeli planlar yapın
  • Etrafınızda bulunan herkes ile iyi iletişim içerisinde olun. Ama bu çıkar iletişimi olmasın, yoksa yarı yolda kalırsınız.
  • Çalışırken hep o şirkette kalacak, ayrılmayacakmış gibi çalışmayın. Kendinizi farklı alanlarda da geliştirin.
  • Her zaman bir B, C planınız olsun. Hiç olmadık zamanda ihtiyacınız olabilir.
  • Gerçek dost ve arkadaşlarınızı iyi seçin, çıkar üzerine kurgulamayın.

Herkesin aradığı iş imkanlarını kavuşması dileğimle…..

Sevgiyle kalın..

Ali Özel

 

Yazıyı beğendiniz mi? Paylaşmaya ne dersiniz?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *