Müşteri Odaklı Hizmet Anlayışı

0
569

İnsanoğlu yaradılışı gereği kendi ihtiyaçlarını karşılama gereği duyar. Maslovun teoriside bunu geniş çaplı açıklar. Bir çoğumuzda bunu biliriz.

Günümüz çağında hayatımızı idam ettirmek sadece ihtiyaçları gidermekle kalmıyor, daha fazlasını isteme eğilimi sergiliyoruz. Daha fazla kazanç, daha iyi bir hayat standartı, daha iyi ve kaliteli kıyafetler vb. Aslında istemenin sonu yok.

CustomersThomas Edison aşağıdaki sözünü aslında bizi ne kadar da iyi anlatıyor.

“Ömrümüzün kısalığından şikayetçiyiz ama hayatımızın bütün dönemlerinin de çabuk geçmesinden yanayız. Çocukken büyümeyi, okuldayken  bir iş sahibi olmayı, çalışırken bir an önce makam, mülk sahibi olmayı, daha sonra da emekli olmayı düşünüyoruz.” 

Aslında hayat kısa ve bu kısa hayata bir çok şeyi sığdırmayı çalışırız.

Hal böyle olunca kazandığımız o zor kazançlarında karşılığını almak isteriz.

Daha önceki yazılarımda ‘Müşteriye Hizmette Kalıte’nin ne kadar önemli olduğunu yazmıştım.

Müşterilerde o zor kazandığımız paraların da karşılığını vermeye çalışırlar. Bizlerde tercihlerimizi ona göre yaparız, verilen hizmete göre.

Aslında marka olmak ve akılda kalmak için en önemli kriterlerden biridir bu.

Çalışma hayatıma başladığım 1990 yılından bugüne kadar (sanırım uzun yıllar da devam edecek) hep seyahat halindeyim ve sayısızca farklı otellerde konakladım. Her türlüsünde kaldım, yıldızsızından bol yıldızlısına kadar.

Bu yaz konakladığımız Hilton Sarıgerme Resort otelde yaşadığımız bir olay, markaların nasıl farklılaştığına çok güzel bir örnekti.

Kızım çok sevdiği küçük bir kolye ucunu odada düşürdüğünü söyledi. Bu durumu hemen resepsiyona bildirdik. Bize cevap olarak araştıracaklarını ve en kısa zamanda haber vereceklerini ifade ettiler. İki saat sonra resepsiyon aradı ve bulunduğunu söylediler. Ben de nasıl bulunduğunu sordum. Bir gün önce odamız temizlendiğini ve temizleyen görevlinin elektrik süpürgesinin içinde bulduğunu söylediler.

Bulunması için yapılan çabayı gerçekten taktir ettim. Resepsiyondaki görevlinin bunu düşünüp ilgili kişiden bunu talep etmesi kesinlikle koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlayan bir davranıştı.

Marka işte böyle marka oluyor. Farklı davranışların müşteriye sağlayan yararlı sonuçlarıyla.

Marka olmak isteyen tüm girişimciler aslında müşteriye sunduğu hizmetle marka olunacağını unutmamalı ve buna göre stratejisini belirlemeli.

Her zaman hatırlayalım; ‘müşteriler daima en iyi hizmeti almak isterler’

Müşterilerinize bunu mutlaka hissettirin, karşılığını alırsınız.

Sevgiyle kalın

Ali Özel

 

 

Yazıyı beğendiniz mi? Paylaşmaya ne dersiniz?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *