Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme

Genç mühendis arkadaşlarla bu seferki konumuz ‘Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme‘. Dinamik bir üretim sürecinde sorunsuz bir ilerleme nadir görülen bir mucize olabilir. Sorunların ortaya çıkması kaçınılmazdır ve bu sorunlarla başa çıkarken bireylerin sergilediği davranışlar, sorunların çözüm sürecinde belirleyici bir rol oynar.

Bu eğitimde, genç mühendis arkadaşlarımla karşılaştığımız sorunlarla başa çıkarken şu noktalara dikkat etmenin önemini konuştuk:

  • Yaşanan soruna kişisel bir bakış açısı yerine konu odaklı bakmayı,
  • Sorunun nedenlerini sorgulamak yerine öncelikle ‘Ne Oldu?’ sorusunu sormayı,
  • Sorunun yanıtını netleştirdikten sonra ‘Ne Yapmalıyım?’ sorusuna odaklanmayı,
  • Ardından sorunun kök nedenini bulup, benzer sorunların tekrar yaşanmaması için gerekli önlemleri almayı,
  • Problemlerin veya çatışmanın çözümünde egonun doğru bir şekilde kullanılmasına özen göstermeyi,
  • Çatışmanın aslında kötü olmadığını, aksine birçok fırsatı da barındırdığını anlamayı.

Bu konulara odaklanarak, sorunların etkili bir şekilde çözülmesi ve iş süreçlerinin geliştirilmesi için nasıl adımlar atılması gerektiği paylaşılmıştır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bana Yazın