Zaman Bükücülerin Macerası

İş hayatı, birçok iniş çıkış ve kendine özgü zorluklarla doludur. Çalışanlar, bu zorlukları aşmaya ve mümkün olan en iyi şekilde başarılı olmaya çalışırlar. Bu zorluklardan biri de zamanı etkili bir şekilde yönetememektir.

Eğitimde ele aldığımız ana konu, ‘zamanı yönetmek’ kavramıydı ve katılımcılara zamanı doğru bir şekilde yönetmenin önemini anlatmayı amaçlıyorduk. İki ayrı grup halinde işlediğimiz konuların temel mesajları şunlardı:

  • Nesnel zamanı değil, öznel zamanı doğru bir şekilde anlamanın ne kadar önemli olduğunu vurguladık.
  • Kişi gelişimine odaklanmak için çok çalışmak değil, verimli olmaya odaklanmanın önemine değindik.
  • Verimli olmanın önündeki en büyük engelleri şöyle sıraladık:
    • Net olmayan hedefler
    • Yanlış öncelikler
    • Ertelemeler
    • Odaklanamama
    • Gereksiz toplantıların farkına varma
  • İşleri organize ederken, işin ‘önem derecesi’ ve ‘aciliyet’ durumuna göre öncelikleri belirlemenin faydalarına odaklandık.

Zamanı etkili bir şekilde yönetmenin sihirli bir formülü olmayabilir, ancak herkes kendi sihirli formülünü geliştirip zamanı yönetebilir(bükebilir) ve verimli olabilir.

Zamanınızı etkili kullanmak, hayatınızı şekillendirmenin anahtarıdır.” – Brian Tracy

Eğitimden fotoğraflar:

 

 

 

 

 

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bana Yazın