İlk Yöneticin, Kariyerini Belirler mi?

1990 yılında iş hayatına adım attığımda aldığım ilk geri bildirimi asla unutamam. Arada bir düşünürüm; ilk aldığım geri bildirim gerçekten kariyerimi ne kadar şekillendirdi?

İlk geri bildirimimi çalışmaya başladığım ayın sonunda aldım. Biraz şanslı olduğumu düşünebilirsiniz.

İlk geri bildirimim şuydu: ‘Bu ay sonunda, ya sipariş getirirsin ya da işten çıkarım seni.’

2,5 aylık maaşsız eğitimden sonra işe yeni girmiş, üstelik yeni evlenmiş ve borç batağında olan bir genç çalışan için, bu geri bildirim oldukça ağırdı, anlatması oldukça zor.

Siparişi nasıl alacağımı bilmiyordum. Kimden alınacaktı? Ne kadar alınacaktı? Ne yaparak alınacaktı?

Bu siparişi almanın detayları başka bir yazımın konusu.

Bugün sizlerle paylaşmak istediğim; ilk yöneticilerin insanın kariyerindeki önemi ve rolü.

Türkiye’de genellikle tüm şirketler dikey kariyer sistemine göre işler. Bu nedenle çalışanlar daha fazla kazanç sağlamak için yönetici olmak isterler.

Yönetici olmak evet daha fazla kazanç sağlar ama bir o kadar da sorumluluk yükler.

Eğer iyi bir ilk yöneticiyle karşılaşmazsanız, motivasyonunuz düşer, işe olan ilginiz azalır, huzursuz olursunuz ve stres seviyeniz artar. Bu negatif döngü performansınızı düşürür ve kötü bir sona doğru sürükler.

Eğer iyi bir ilk yöneticiyle karşılaşırsanız şanslısınız.

İyi yöneticiler öncelikle sizin gelişmeniz için nasıl bir misyona sahip olduklarını bilirler. İlk iş hayatına başladıkları zamanı düşünerek mantıklı bir empatiye sahiptirler.

İyi bir ilk yönetici (şef/supervisor/sorumlu/uzman) sizin için şunları yapar:

  • Mentörlük ve rehberlik
  • Düzenli Geri Bildirim
  • Gelişim için kişiye odaklı fırsatlar sunma
  • Adil ve destekleyici davranışlar
  • Takım çalışmasını destekleme ve görevlendirme
  • Kişisel gelişim fırsatları sunma ile ilgili hedef belirleme

Yukarıda anlatmaya çalıştığım konular nedeniyle ilk kademe yöneticileriyle olan eğitimlere ayrı bir önem veririm. Sergiledikleri her lider odaklı davranış çalışma arkadaşlarının gelecek kariyerini etkiler. Bu sorumluluk bilinciyle adil, adaletli ve bilge olarak yönetim davranışları sergilemelidirler.

Bu sergiledikleri yönetim davranışları kendi liderlik değerlerini belirlemeleri için de eğitimlerde kullandığım metodoloji;

EĞİT……. Bilgiyi aktar

ÖĞRET… Bilgi, davranış alışkanlığına dönüşsün; izle, destekle ve takip et.

YÖNET… Sonra YÖNETEBİLİRSİN.

Bu çalışma stratejisi hem verimlilik hem de iyi bir lider yönetici olma fırsatı yaratıyor.

Unutmayalım; lider yönetici olmak kolay değildir. Bunun için iyi bir ekibe ihtiyacınız var. İyi bir ekip istiyorsanız da onları eğitmeli, öğretmeli ve sonrada yönetmelisiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bana Yazın