Her girişimcinin bir fikri var. Herkes başarılı projelere imza atmak istiyor.
Fikrini ya da projesini benimle paylaşan girişimcilere, “Farkınız Ne?” diye sorduğumda, neredeyse hepsinin kullandığı ortak bir kelime var: DAHA.
Süper bir fikrim var diye başlıyor cümleler….
Daha iyi servis vereceğiz.
Daha kaliteli olacak.
Daha lezzetli olacak.
Daha çok startup ruhumuz var.
Daha ucuza sunacağız.
Daha tecrübeliyiz bu sektörde.
Daha çok çevremiz var.
Daha, daha, daha… şeklinde devam ediyor.
Fikir ya da Projenin Farkı Ne?
Daha ile başlayan neredeyse hiçbir faktör FARK yaratmaz.
Gerçek anlamda nasıl bir fark yaratabilirim sorusuna daha ile başlamayan bir cevap bulmanız gerekli.
Bütün iş planınız daha ucuza sunmak üstüne kuruluysa, emin olun birileri sizden ucuza satacaktır.
Daha lezzetli, daha anlayışlı vs gibi subjektif faktörlerse farkınız ve tek dayanağınız, vay halinize.
Daha çok çevreniz var diyerek fark yaratamayacağınızı çevreniz sizi yalnız bıraktığında ancak anlarsınız.
Daha kelimesini silin hafızanızdan ve gerçek, elle tutulur, fark yaratacak bir neden bulun iş fikrinize.
Dahalar rekabette size avantaj sağlayabilir, marka yaratırken öne atabilir, ancak “farkınız ne?” sorusuna cevap veremez.
Birçok marka, fikir, proje ya da şirket, farkı olmadığı için sıradan olmaya mahkumdur.