Dünya değişiyor ve biz bu değişime yetişmeye çalışıyoruz. Bir yandan kendi hayatımızı düzenlemeye çalırken diğer yandan değişime yetişmek için koşuyoruz.
Global dünya da biz yetişmeyelim diyerek yeni yeni icatlarda bulunuyor. Son bombalardan biri de ‘Nöromarketing’ çalışması. Bu çalışma, ‘Buyology’ kitabıyla Martin Lindstrom tüm dünyaya ilk duyuranlardan. Tabi Nöromarketing bir çok şirketin de gündeminde. Bazıları arge departmanlarına beyin görüntüleme merkezlerini çoktan kurdular. Amaçları; müşterilerin tercihlerinde daha fazla yer alabilmek.
Dünya bunlarla uğraşırken Türkiye’mizde de mantar gibi AVM’ler türedi. Günümüz Türkiye’sinde AVM’ler hit durumunda. Her şehirde AVM olmazsa gelişmemiş sayıyoruz neredeyse.. Tabii bu durum hepimizin alış veriş dengesini de değiştirdi. Gezdiğiniz magazalarda farklı farklı satış taktikleriyle karşılaşıyoruz. Bazı mağazalarından önünden geçerken burnumuza gelen hoş kokular, bazı mağazalarda dolaşırken kulağımıza gelen güzel tınılar, işte bunların hepsi ‘Nöromarketing’ satış tekniği.
Yakında bunlarla ilgili daha detaylı yazılarımı sizlerle paylaşıyor olacağım.
Sevgiyle kalın….
Ali Özel