Fırsat buldukça size reklamların bizi nöromarketing yoluyla nasıl ikna etmeye çalıştığını paylaşıp yorumlayacağım.
Önceki yazılarımda eski beynin nasıl ikna edileceğini yazmıştım. İkna etmede yardımcı olan uyaranlardan biri de ‘Benmerkezci’ uyarandı.
Bildiğiniz gibi insanlar bencildir ve öncelikle kendilerini düşünürler. Eski beyinde bu hareketimizi ortaya çıkartır ve aktif rol alır. Yani insanlar kendilerine yararlı olan durumlarda ikna kanalını açarlar. Eğer kendimizi özel hissedersek ve bu duygularla da desteklenirse kolay ikna oluruz.
Bu nedenle satış yapanların müşterilerinin %100 yararına olacak mesajları vermesini isteriz. Bu sayede düşünmesine çok gerek kalmadan ikna yoluna girer ve satın alma davranışı aktifleşir.
Bu konuda en iyi çalışanların başında Coca-Cola gelmekte. Gerçi kendini bilen toplumlar tamamıyla bu içeceğe karşı olsada ne yazık ki günümüzde en çok satılan gazlı içecek olduğu gerçeğini değiştiremiyor.
Coca-Cola markası nöromarketing konusunda da oldukça tecrübeli ve marketing birimi bu konuda iyi çalışıyor.
Son yapılan kampanya da tam bir nöromarketing ürünü.
BU COCA-COLA SENİN İÇİN
Yani bizim için değil, ‘senin için’ diyor ve senin ismini yazıyorum ve sana özel bir içecek mesajını veriyor. İşin daha ilginci Coca-Cola içmeyenler bile sadece üzerinde isim yazdığı için alıyor ya da en yakınlarının ismini gördüğünde de alma ihtiyacı hissediyor.
Başarılı bir kampanya olduğunu düşünüyorum.
Şimdi aynı ‘Benmerkezci’ uyarını üzerinden Nutella’da bir reklam kampanyası başlatıyor.
SANA ÖZEL NUTELLA KAVANOZU
Kızım Nilsu’da şimdi kavanozlardan birine isim yazdırmak için beni iknaya çalışıyor.
İkna olacağım gibi bir his var içimde.
Nedense….. 🙂
Sevgiyle kalın
Ali Özel